Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.11.2008, Petr Štefek, článek
Velký třesk 2 - Uvedení ovladačů série ForceWare 180 je podle firmy NVIDIA skutečnou událostí, která posune karty GeForce opět na výsluní a konkurenci zadupe do země. Velká slova, ale jak si stojí nové ovladače v porovnání se starší sérií ForceWare 170? Odpověď naleznete v tomto článku.
Springer (2) | 11.12.200815:23
Tak vysla dalsi rada ovladacu specialne pro GTA IV a jsem vic nez zklamany.. =­( nejen ze regulace vetraku stale nejde a teploty ve voknech se splhaji neprijemne vysoko, jeste po par vterinach hrani aj se zaplymi vetraky pres RivaTuner na 100 procent!! se napr. GTA,pro ktere jsou primo navrzeny, zajebne a restart kompu.. Tyhle drivery v sobe maji BUG jak svina.. alespon na GTS od BFG jsou nepouzitelne.. hlavne ze penize by kasirovali,ale odstranit pak chyby,to uz ne..
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 14.12.200813:29
"tak je stahujte na oficiálním webu společnosti NVIDIA ­(aktuálně ve verzi 180.48 WHQL­). Velký třesk 2? Určitě ne, ale pro většinu grafických karet NVIDIA pořádná porce výkonu navíc. A to je konec dnešního příběhu:­)­"

"Nepoctivé ovladače­" GeForce 180.48 ? http:­/­/plaza.fi­/muropaketti­/futuremark­-ei­-aio­-hyvaksya­-nvidian­-uusimpia­-ajureita
Odpovědět0  0
syk (6) | 28.11.200821:35
mam pouze moznost on­/off, ale volba karty na ktere se ma fyzika pocitat tu neni... nevi nekdo ?
Odpovědět0  0
Springer (2) | 28.11.20089:55
no hosi,je az vtipny jak tady vsichni koukate na blikajici obrazovku plnou artefaktu a jeste odhalite,ze nejde regulace vetraku.. vite kdybyste si zmerili teplotu nebo proste poslouchali zvuky uvnitr bedny,zjistite ze vam vetrak na grafice nejede nejspis vubec.. ­(ja mam 8800GTS 512MG od BFG v SLI­) a obe grafiky jsem skoro upekl.. uz ve widlich 76 stupnu celsia.. bacha na tO! prej jsou ted nejaky 180.86 bety nebo tak nejak,kde je vse ok..
Odpovědět0  0
spissa (8) | 28.11.200817:40
tak sem stahl ty 180.60 a stejne nic. Nejdou regulovat ani ty otacky. Nechtel si se jen pochlubit SLI ? lol
Odpovědět0  0
šrek | 28.11.200822:00
víš, ale počítám s tím, že se mi ta karta neupeče ihned po restartu, když mi najede po 3 sekundách uživatel a to několikrát po sobě ve stejném místě ;­) takže ty artefakty tímhle nebudou
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200823:07
je to duvod k reklamaci ?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 26.11.200823:17
urcite to dovod k reklamacii nebude, skor by som pockal na dalsiu verziu ovladacov, ked pise, ze po bode obnovenia OK, tak je to jasne je to SW problem a nie HW :)
Odpovědět0  0
xshreck (6) | 26.11.200823:21
důvod k reklamaci to nebude.... ale podle mě, kdyby to udělal uživatel, který s PC umí prostě jen to, že si otevře www, sem tam něco napíše a jinak nic, tak ho to může poněkud překvapit a pro něj to důvod k reklamaci být může ;­) já sem se taky docela lekl co se děje...


Verze BIOSu Version 60.80.0D.00.01
Odpovědět0  0
pegy (258) | 26.11.200823:35
Tot pravda, ale lamicky vecsinou nestahuje najnovsie ovldace, ale tie co im tam naistaloval dobry ujo sused alebo ­"IT specialista vo ssvojom oblubenom krame­", ale zas vylucit sa to neda :D
Odpovědět0  0
já9047 | 27.11.200813:04
tjn.... ale když lamička najednou uvidí na svethw že vyšlo new ovladače tak si je najednou stáhne a je po srandě :D
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200823:03
jakou mas znacku vyrobce?
Odpovědět0  0
xshreck (6) | 26.11.200823:01
stáhnul jsem si tyto ovladače, nainstaloval... pohoda... restarotval jsem kompa a najednou mi naskočí uživatel ... a až mi najely všechny programy a aj všechno na grafiku... tak mi normálně začala blikat obrazovka ­( mám LCD...­)
prostě celá růžová,žlutá...atd.... měnilo se to několikrát do sekundy... musel sem dát bod obnovení a pak OK.
Mám 8800GTS 320MB ... starší ale nikdy nebyl problém! Tak to ještě někdo na téhle kartě zkuste a taky něco dodejte... takže já to vidím jako propadák!
Odpovědět0  0
Mr. M (33) | 27.11.20089:18
mno, vid moj prvy prispevok, tiez som bol z tej farebnej diskoteky znacne prekvapeny :)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 26.11.200822:17
Videl som uz par testov na nove ovladace, od super vykonu od OBRA :­) po normalne recenzie, recenzia sa mi pacila, ale zo zaverom suhlasit nemozem, rozdiel 1 a2 FPS moze byt chyba merania, takze to za narast vykonu nepovazujem rozdiel 3> FPS sa uz za rozdiel povazovat da, a takych narastov bolo fakt malo, osobne suhlasim so zaverom len vo veci ­"Velký třesk 2? Určitě ne,­" a vobec nesuhlasim, ze poriadna porcia vykonu naviac. ano niekde to moze davat v % pekny vysledok ked vo vysokom rozliseni je 17 FPS a z novy ovladacmi 19 FPS, tak percentualne je to pekne, ale furt nehratelne... Osobne by som povedal, ze niektore recenzie robia Big Bang II vecsiu reklamu, nez si zasluzi.. ;)
Odpovědět0  0
james008 (104) | 26.11.200816:57
Mne to jako big bang vubec nepripada....spis big mouth..tedy
velka huba....
vysledky jsou temer stejne a pridala se nestabilita
a omezeni funkci... Takze dasli marketingova znacka
co je bohuzel pouhou znackou ale vysledek nikde....
alespon prozatim..mozna opravdu casem vyrobi neco co
by mohlo fungovat vykonove pozorovatelne jako byly kdysi
legendarni ovladace treti strany ­"Omega­".... apod....
Zatim to je asi takove jako kdyz prodejce movitosti zacne uvadet
novy druh auta...v seznamu mate milion novinek a zmen
a veeeelkych nazvu specialnich funkci.....pritom je auto temer stejne ale jezdi bud stejne ci hur....popripade vam v zatecce upadavaji poklice.... drzim vyrobci palce at to nezustane jen jako velke jmeno pro NIC..nebo jeste problemove nic ;­-­)
Testovani je samozrejme nutno k spravnemu vysledku
delat po projeti drivecleanerem nebo na cistem os...ale
i tak je vysledek spis minus....
Odpovědět0  0
krabice | 26.11.200817:05
A zkusil si to vůbec, u mně funguje vše líp :­) bez nestability
Odpovědět0  0
james008 (104) | 27.11.20088:39
..no netusim co vam na to rict.. proc myslite ze bych to psal...samozrejme ze jsem to zkousel kdyz popisuju test na cistem os a na pouzitem s dokonalym vycistenim
a dodatecnym pouzitim drivercleaneru... lama nejsem nebojte...to ze vy mate dobry vysledek vam preji a chvalim ale procentuelne budete spise vyjimka kdyz sleduju okoli :­-­) ;­-)
Odpovědět0  0
krabice | 26.11.200815:31
Far Cry 2 zatnul Crysis nejen tipec :P graficky o 100% lepší...ale to jentak naokraj, na 8800GTX nárůst 8­-15% Lost Planet jsem ještě nezkoušel ale C. Warhead, Far Cry 2, Bio Shock, UT3, CoD5
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200811:03
Cus mam 8800GTS 512, ovladace od verze 177.92 mi funguji,dam tam starsi nebo viz.180.42 a grafika je nezvlada.Na monitoru se pri hrani obevuji ctverecky a ruzne pruhy,a celkove se mi zda ze mi poklesne vykon.Nedokazu si to vysvetlit.
Odpovědět0  0
jozka345 | 26.11.200810:27
Neni tu nikde info, zda si clovek muze v novych driverech nastavit takt pro 2D a pro 3D? Nebo to clovek musi dal resit pres riva tuner?
Odpovědět0  0
net-ray (4) | 26.11.20089:58
Kdo casto pouziva ovladaci panel ovladacu zrejme tez jako ja zajasa nad tim, ze je konecne ­(!­) po dlouhe dobe opet pouzitelny ­(Vista x64­) a necekaji na neho minutove lagy pri vytuhnuti ovladaciho centra, napr. pri zmene nastaveni pripojenych zarizeni ­(monitor­-TV­) a to i pri aplikovani ulozeneho profilu. V teto verzi je vse relativne rychle a hlavne ­(zatim­) bez vedlejsich efektu, napr. v podobne zmeny rozliseni primarniho zarizeni a s tim souvisejici zmena velikosti vsech otevrenych oken a preskupeni ikon na plose.
Odpovědět0  0
Mr. M (33) | 26.11.20089:02
veru, aj ku mne sa dostalo halo okolo ­"novej generacie­" driverov verzie 180.xx, tak som bol na ne celkom zvedavy a vyskusal ich. uprimne sa musim priznat, ze taky velky tresk som na svojom pocitaci teda necakal.. po opatovnom zapnuti ­(pozor, nie pri nutnom restarte na dokoncenie instalacie­) sa mi nkratko po nabehnuti Okien predviedol na monitore niekolkosekundovy pestrofarebny stroboskop, potom ma to hodilo na plochu zmenenu na nepoznanie vdaka neuveritelnemu mnozstvu artefaktov a koniec. obcas sa priskokom pohol zdegenerovany kurzor, raz tusim nasledoval aj samovolny restart, no hotova ­(tragi­)komedia. prekontroloval som, ci karta ­(8800 GTS 512­) sedi v slote, prehodil som monitor z jedneho DVI portu do druheho, bezo zmeny. nuz teda hura do Safe Modu a dovi­-dopo, mily big bang. este som vyskusal bety 180 predchadzajuce tomu WHQL releasu, ale vysledok bol rovnaky, tak som nakoniec nabehol na osvedcene 178.xx a mam po starostiach.

neskor som sa docital, ze sa 180.xx mozno nemaju rady s aplikaciou nTune ­(je pravda, ze po nainstalovani ovladacov mi tam zmizla moznost manualne regulovat otacky ventulatoru graf. karty­) a na stranke nVidie su akesi nove systemove nastroje, mozno nahrada nTune, ktovie, chut na dalsie experimentovanie som uz nemal.. rovnako tak sa uz aj objavili beta drivery 180.60 a 180.70, ale na tie sa tiez pozriem asi az neskor

co som cital fora, tak celkovo boli prijate nove drivery 180.xx dost rozpacito ­(kedy aj neboli, ze­), cast ludi skace od radosti nad vykonom, druha zase nadava, ze im mrznu hry po par minutach
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200811:07
cus kamo mam uplne stejne problemy!!!! 8800gts ovlace mi jedou jen od verze 177.92. vyssi uz nejedou vidim ve hrach jen ctvercky a pruhy.A moznost regulovat otacky taky nejde.NO proste BIG BANG SHIT
Odpovědět0  0
Dalimil Novotný (77) | 26.11.200812:17
Mě to na 8800GTS 512MB jede v poho. I s nTune i s nVidia Performance, který jsem si stáhl a který nahrazuje to štelování otáček fanu ­(po potvrzení se doinstaluje do NCP­). To Performance je součástí balíčku, jehož název si nepamatuju ­(něco jako Utilities­) a v němž je i Monitor a Update. Možná by stálo za úvahu odinstalovat to, vyčistit systém od zbytků a nainstalovat.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 26.11.200812:30
Podobný problém byl u mě na 8800 GT v kombinaci tehdy nových driverů 177.98 a tehdy stasší verze Atitoolu, přes který jsem do tý doby normálně taktoval a podtaktovával. Jenže drivery 177.98 už ­"neznal­" a ihned po tom, co se při startu kompu spustil, objevily se podobný artefakty a pomohl jen restart. Po odinstalování Atitoolu všechno v pořádku.... místo něj sem teda pro OC použil novou verzi RT a nebyl problém.

Taktovací utility prostě potřebujou mít podporu pro nový drivery a dokud se neobjeví nový verze těhle utilit, může k takovýmhle problémům docházet ;)
Odpovědět0  0
Mr. M (33) | 26.11.200813:38
ono keby islo o nejake nekompatibilne externe pretaktovavacie utilitky ­(ala Atitool, RT atd.­), tak by som sa nad tym tolko nepozastavoval, ale onen spominany nTune ­(cez ktory sa da taktovat CPU­/GPU, sa hrat s otackami vetraku a plno dalsich veci­) je sucastou driverov nvidie a sluzi ako ovladaci panel driverov, ktory bol kedysi schovany v spresnujucich nastaveniach obrazovky a GK. clovek by teda cakal, ze sa nebudu medzi sebou bit 2 aplikacie od jednej firmy, zvlast ked jedna je sucastou druhej.
.
ale ako som uz spominal ­(a deeean to tu trochu upresnil­), nedavno vysli Nvidia System Tools 6.0.3, ktore zrejme nahradzaju­/doplnaju nTune, takze tadialto mozno vedie cesta k bezproblemovym driverom rady 180.xx

http:­/­/www.nvidia.com­/object­/nvidia_system_tools_6.03.html
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200817:17
takze problem asi bude aji v experTool mam tu grafu od grainwardu a taky se mi podtaktovala pri tech ovladacich 180.xx Dnes vysla nova verze toho exper.. tak to snad pujde.
Odpovědět0  0
spissa (8) | 26.11.200819:20
tak to nejde !!! zkusil sem vse
Odpovědět0  0
Pali P. (105) | 27.11.200820:18
Nedavno som instaloval Win Vista Home Premium 64­-bit. Chipset na doske nForce 750a SLI + grafika GeForce 260. Vsetko funguje OK. aj s novymi NVIDIA System Tools, ktore nahradzaju starsie nTune. Najprv som pouzil ovladace 178.24 a tyzden nato som ich preinstaloval novymi 180.48. Pohodicka, problemy neboli ziadne.
Odpovědět0  0
testerman | 26.11.20088:35
Pekny testik, dobra invence. Nicmene k ovladacum jako takovym se vaze take schopnost obslouzit dvojci karet ve SLI a pokud nVidia oznami akci typu BB2, tak se primo nabizi toto srovnani. Myslim ze tohle je dost padny argument pro otestovani takove konfigurace, skoda ze to SHW neudelal. Mozna priste. Pokud nekdo mate zkusenosti se SLI na novych FW 180kove rady, podelte se alespon v diskuzi. dekuju
Odpovědět0  0
GogoX (515) | 26.11.20086:23
o poznání lepší výsledek vykazují až ovladače následující po testovaných,t.j. 180.70 , ve hrách jsem je zatím netestoval,ale v 3DMarku06 dávají o cca 8% víc oproti 18.48 resp.180.42
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.